Ve 2. čtvrtletí zaznamenala společnost UNIQA rychlejší růst

Povinné ručení Uniqa

V prvním pololetí 2009 zaznamenala UNIQA pojišťovna růst předepsaného pojistného o 7,3 % na 2,324 miliardy korun, a oproti prvnímu kvartálu výrazně zvýšila svoji dynamiku. Neživotní segmenty přinesly o 10,5 % pojistného více. UNIQA tak rostla téměř pětkrát rychleji než pojistný trh (ve stejném období + 2,2 %). Životní pojištění vykázalo v meziročním porovnání stagnaci.

V rámci neživotního pojištění bylo předepsáno na pojistném 1,766 miliardy korun, přičemž největší dynamiku přinesla znovu technická pojištění (+35 %), zdravotní pojištění (+23 %) a cestovní pojištění (+19 %). Hlavním segmentem zůstává i nadále pojištění vozidel a daří se mu udržet relativně vysokou dynamiku růstu (+13 %) i s ohledem na složitější podmínky v odbytu automobilů na českém trhu.

I přes nepatrný pokles (-1,6 %) je bilance životního pojištění za druhé čtvrtletí příslibem pro další období. Výsledky ukazují, že již nepokračuje nezájem veřejnosti o tento finanční nástroj nastartovaný ekonomickou krizí. Po delší době dynamicky vzrostly jednorázové životní vklady (o 25 %), i když hrají v celkovém životním portfoliu UNIQA stále druhořadou roli. Velmi dobře se rozvíjí riziková forma životního pojištění, a to i ve spojení s různými formami úvěrování. Běžně placené pojištění sice zaznamenalo v rozmezí duben až červen oživení, ale ještě nedosáhlo loňského výsledku (meziročně –2,9 %). Zatím nejúspěšnějším měsícem byl červen, během něhož meziročně vzrostl počet uzavřených životních smluv o více než 800 kusů, i když průměrné pojistné je nižší než v předchozích letech.

UNIQA během dubna poprvé překonala hranici půl milionu pojistných smluv. Koncem června měla ve kmeni celkem 512.224 smluv, což byl ve srovnání s loňským 1. pololetím nárůst o 14 %. Nejrychleji rostl kmen povinného ručení (+ 23 % na bezmála 200.000 vozidel).

Generální ředitel UNIQA pojišťovny Martin Žáček výsledky hodnotí slovy: „Naším cílem zůstává i nadále v roce 2009 růst dvakrát rychlejším tempem než celý trh. To není s ohledem na rámcové podmínky jednoduchá výzva, nicméně výsledky druhého kvartálu ukazují, že je reálná. Hlavním úkolem bude udržet tempo neživotního pojištění, zajistit oživení životního pojištění a vyváženě posilovat všechny odbytové kanály.“