Největší zájem byl minulý rok na internetu o povinné ručení od Triglavu

29.3.2010
Povinné ručení Triglav

Triglav pojišťovna a.s. zaznamenala v loňském roce meziroční nárůst online prodeje o 10 % oproti roku 2008. Nejvíce klientů si přes internet sjednávalo povinné ručení, zájem však vzrostl o všechny čtyři aktuálně nabízené pojistné produkty. V případě cestovního a úrazového pojištění bylo přes internet sjednáno dokonce 65 % ze všech smluv v rámci těchto produktů.

V loňském roce nabízela Triglav pojišťovna na internetu čtyři pojistné produkty - povinné ručení, pojištění majetku, cestovní a úrazové pojištění. Nejvíce klientů sjednávalo přes internet povinné ručení, které pojišťovna nabízí online již pět let. Poměr smluv sjednaných elektronicky ve srovnání s celkovou produkcí přitom tvořil necelé 4 %, což je dáno většími objemy transakcí prostřednictvím tradičních obchodních kanálů. Celková produkce na internetu u povinného ručení loni přesáhla částku 21 milionů korun. Zájem o online pojištění zaznamenala pojišťovna i u dalších nabízených produktů. Ze všech smluv týkajících se úrazového a cestovního pojištění bylo uzavřeno 65 % online, a to i přesto, že cestovní pojištění je součástí online nabídky teprve jeden rok. U majetkového pojištění loni dosáhl tento poměr 23 % smluv.

„Jsem příjemně překvapen především výsledky majetkového pojištění, o které je na internetu zájem i přesto, že je obecně vnímáno jako složitější produkt. Je to pro mne důkaz, že jsme dokázali našim klientům na internetu nabídnout přehledné a jednoduché služby,” sdělil Petr Baný, generální ředitel a předseda představenstva Triglav pojišťovny. „Zájem o pojištění přes internet jsme loni podpořili speciální slevou 20 % a také v letošním roce plánujeme zvýhodnit sjednávání smluv online. Věřím, že tím zvýšíme všeobecné povědomí o možnostech elektronického pojišťovnictví,“ doplnil Baný.

Vzhledem k rostoucímu významu sjednávání smluv na internetu se Triglav pojišťovna letos rozhodla vyjít zákazníkům vstříc a zvýšit komfort při uzavírání pojištění elektronickou cestou. V průběhu roku 2010 bude možné začít využívat online platebních bran, které prodej na internetu výrazně usnadňují. Pojišťovna rovněž připravuje zdokonalení struktury domovských portálů www.triglav.cz a www.triglav24.cz.

„Internetové pojišťovnictví patří k našim prioritám, zaměříme se proto na další zkvalitnění našich služeb. Kromě optimalizace webu hodláme zpřehlednit objednací formuláře a vytvoříme intuitivní nápovědu, která usnadní zákazníkům elektronické sjednání smlouvy,“ prozradila Irena Bielková, manažerka online prodeje Triglav pojišťovny. V průzkumu společnosti KPMG Česká republika se Triglav pojišťovna umístila mezi čtrnácti největšími tuzemskými pojišťovnami na čtvrtém místě co do počtu aktuálně nabízených on-line produktů.