Direct oznamuje změnu pojistných podmínek

Direct pojišťovna informuje klienty o změně pojistných podmínek autopojištění. Rovněž znovu zpracováváme stále aktuální téma podpojištění.
Havarijní pojištění Direct můžete poptat online nebo nás kontaktujte telefonicky 296 222 296. Rádi Vám poradíme nejlepší možnou variantu pojištění a pomůžeme Vám se sjednáním.
Změna pojistných podmínek v autopojištění, nové definice elektromobilu a téma podpojištění
Havarijní pojištění pro občany
Direct pojišťovna nově zaplatí nejen škodu na pojištěném motocyklu, ale i vybavení, které se poškodí při nehodě nebo ho někdo s motorkou ukradne (např. přilba, bunda, kalhoty, rukavice, boty, airbag a interim apod.).
Pro motorky a čtyřkolky je také možné nově sjednat:
- asistenční služby ve variantě XL asistence + připojištění náhradního vozu,
- doplňkového pojištění Nezaviněná bouračka.
Rovněž byl aktualizován číselník značek o modely, které jsou nyní na trhu.
Havarijní flotilové pojištění
Mezi hlavní změny patří:
- Pro pojištění elektromobilů ve flotile budou nově platit stejné podmínky, které platí pro retailové klienty (běžné občany).
- Nově Direct uhradí dopravní nehodu, která vznikne u nabíjecích stanic během nabíjení elektromobilu.
- U přírodního nebezpečí bude Direct krýt v případě požáru elektromobilu i baterii, elektromotor případně jiný náhradní díl, který byl příčinou požáru.
Nová definice pro elektromobil
Nově je elektromobil vozidlo, které je poháněno elektrickou energií z baterií, které jsou napájeny zapojením vozidla do vnějšího zdroje elektrické energie (BEV/PHEV). Tzn. elektromobil je pro Direct každé vozidlo, které splňuje tuto definici (např. i náklaďák).
Co je to podpojištění
Podpojištění je stav, kdy je předmět pojištěn na nižší částku, než je jeho vlastní hodnota. V případě pojistné události pak bude pojistné plnění (tedy náhrada od pojišťovny) stanovováno ve stejném poměru ke škodě, v jakém byla částka, na níž bylo pojištění sjednáno, ke skutečné (reálné) hodnotě pojišťovaného předmětu.
V praxi podpojištění znamená, že i když klient platí roky pojištění, v případě škody dostane jen část potřebné částky na opravu nebo obnovu majetku.
Klienti si tento problém většinou uvědomí až ve chvíli, kdy dojde ke škodě a to už je bohužel pozdě. Jakmile dojde k pojistné události, člověk velmi rychle zjistí, že jeho pojistné plnění nestačí ani na pokrytí škody a např. na obnovení provozovny, ani na náhradní vybavení, a už vůbec ne na stavbu např. nové nemovitosti. A stejně tak, že limit na odpovědnost nepokryje skutečnou výši odškodnění.
Co dělat, aby k podpojištění nedocházelo?
Zajistíme, aby u Vás nedošlo k podpojištění. Srovnávač.cz aktivně komunikuje, abychom se vyvarovali chybám ve stanovení hodnoty Vašeho majetku.
Vždy:
- Při sjednání a obnově smluv zjišťujeme aktuální hodnotu majetku a změny, které v minulosti u klienta proběhly.
- Doporučujeme pravidelné revize pojistných částek – ceny nemovitostí i stavebních prací rostou, a proto pravidelná aktualizace výrazně snižuje riziko podpojištění.