Česká pojišťovna připravila novinku pro motoristy - mobilní servis čelních skel

6.4.2010
Česká pojišťovna

Mobilní servis v likvidaci pojistných událostí čelních skel je novinkou, kterou jako jediná pojišťovna na českém trhu svým klientům poskytuje Česká pojišťovna. Každoročně registruje více než 60 tisíc pojistných událostí čelních skel, z toho je téměř polovina drobných poškození, které lze právě pomocí nového Mobilního servisu kvalitně, rychle a efektivně opravit. Navíc klient vůbec neztrácí čas, mobilní opravna přijede za jeho vozem tam, kde je to pro něj nejpohodlnější – domů, do zaměstnání, nebo třeba na chatu.

„Uvědomujeme si, že odstranění banálního poškození skla znamená pro každého klienta nemalou ztrátu času, protože až donedávna musel navštívit některý ze servisů. V mnoha lokalitách republiky přitom motoristé mají omezenou možnost výběru servisu a za opravou nebo výměnou musí cestovat i desítky kilometrů. A po absolvování celé anabáze navíc často klient odjížděl nespokojen, zejména pokud se sklo nevyměňovalo, ale opravovalo. Právě tento negativní faktor byl prvotním impulzem k zavedené nové služby,“ uvedl Pavel Fišer, ředitel odboru likvidace z pojištění motorových vozidel ČP.

Oprava Mobilním servisem včetně vyřízení administrativy trvá zhruba hodinu a odehrává se především venku, ale může to být i v domácí garáži nebo na podzemním parkovišti. „Servis jede za klientem domů, do práce nebo třeba na chalupu dle jeho požadavku a díky vybavenosti nejmodernější technologií provede kvalitní opravu scelením speciální dvousložkovou pryskyřicí, která vrátí sklu jeho původní pevnost a stabilitu. Mobilní servis garantuje jejich 100% kvalitu, navíc předává zákazníkovi atestovou kartičku,“ vysvětluje David Sležek, vedoucí týmu likvidace, který tuto novinku zavedl.

Touto technologií je možné opravovat poškození podle tvaru až do průměru 10 cm. Nejčastějšími a nejvhodnějšími typy prasklin jsou bodová poškození – takzvané tečky, čočky, pavoučky, hvězdičky… „Například 99 % bodových poškození do průměru 3,5 centimetru ani majitel vozu po opravě nenajde! A spolehlivě lze opravovat i více bodových poškození,“ doplňuje David Sležek.

Z 60 tisíc událostí na čelních sklech, které ročně České pojišťovně motoristé nahlásí, je většina z nich likvidována z připojištění čelního skla, denně je jich kolem 210. Pouze 10 % je uplatňováno z povinného ručení viníka. Z toho je patrné, že vidina ztráty bonusu již odrazuje motoristy od „přátelské“ výpomoci kamarádům a známým.

I v likvidaci takové banální škody, jakým čelní sklo je, se občas najde kuriozita. Klient například nahlásil, že sklo na jeho automobilu poškodil kamínek, který odlétl od letadla. Přestože likvidátor této verzi vzniku škody věřil jen málo, klient si stál za svým tvrzením. V době, kdy v blízkosti letiště jel, nad ním opravdu bylo jen letadlo, zatímco komunikace, byla zcela prázdná, takže od jiného auta kámen odletět nemohl. Při důkladném šetření na letišti likvidátor opravdu zjistil, že letadlo může mít a často také má ve vzorku kol kamínky, které se při startu mohou uvolnit a spadnout na zem. Při cestě na zem tentokrát trefil přímo čelní sklo projíždějícího vozidla.