Allianz pojišťovna meziročně zvýšila čistý zisk o 14 %

12.3.2009
pojišťovna Allianz

Allianz pojišťovna vytvořila v roce 2008 čistý zisk ve výši 940 mil. Kč (podle CAS). To je o 14 % lepší výsledek než v roce 2007, kdy čistý zisk dosáhl výše 824,5 mil. Kč. Předepsané pojistné rostlo jak v segmentu životního, tak i neživotního pojištění a celkově dosáhlo objemu 9,9 mld. Kč, což je o 2,8 % více než v roce 2007. Vlastní kapitál Allianz pojišťovny dosáhl objemu 4,4 mld. Kč, meziročně se zvýšil o 9,4 %. Přetrvávající krize na finančních trzích neměla na výsledky hospodaření Allianz pojišťovny výrazný vliv.

Allianz pojišťovna vytvořila v roce 2008 čistý zisk po zdanění ve výši 940 mil. Kč. To je o 14 % lepší výsledek než v roce 2007.

Celkové hrubé předepsané pojistné za rok 2008 meziročně mírně rostlo a dosáhlo objemu 9,9 mld. Kč, což je o 2,8 % více než v předchozím roce. Předepsané pojistné v životním pojištění dosáhlo objemu 2,7 mld. Kč (2,6% nárůst) a v oblasti neživotního pojištění dosáhlo předepsané pojistné objemu 7,2 mld. Kč, o 2,8 % více než v roce 2007, tedy opět mírný nárůst. Předepsané pojistné rostlo u všech produktových segmentů.

Vlastní kapitál Allianz pojišťovny meziročně vzrostl o 9,4 % na 4,4 mld. Kč (v roce 2007 byla jeho hodnota 4,02 mld. Kč). Tento výsledek je o to cennější, že se jej podařilo dosáhnout navzdory složitým podmínkám na finančních trzích. Potvrdila se tak správnost dlouhodobé konzervativní investiční strategie Allianz pojišťovny. Díky ní je silnou a stabilní společností.

V roce 2008 Allianz pojišťovna uvedla na trh řadu produktových novinek v životním i neživotním pojištění. Velkou proměnou prošla likvidace pojistných událostí, která dnes patří ke špičkám na trhu. Allianz pojišťovna nadále rozšiřovala nabídku služeb, které jsou klientům k dispozici on-line. V neposlední řadě prošla zásadními změnami také samotná Allianz pojišťovna, která změnila svou organizační strukturu a přenastavila řadu svých interních procesů s cílem zvýšit jejich efektivitu a zvýraznit proklientskou orientaci. Inovace v oblasti produktů a služeb, transparentnost a flexibilita procesů se odrazily v celé řadě ocenění, které Allianz pojišťovna v průběhu roku 2008 obdržela. Svou pozici třetí největší pojišťovny na českém trhu a respektované finanční instituce mimo jiné podtrhla 3. místem v kategorii pojišťoven v soutěži Banka roku 2008 a 7. místem v anketě Českých 100 Nejlepších.